Η ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ εν Αυλίδι, ένα από τα κορυφαία κείμενα της αρχαίας
ελληνικής πραγματείας, είναι κείμενο βαθύτατα πολιτικό, ένα ειρωνικό
και ταυτόχρονα τραγικό σχόλιο πάνω στο θέμα της πολιτικής
σκοπιμότητας. Η Ιφιγένεια σύμβολο κάθε θυσίας, είναι το εξιλαστήριο
θύμα των πολιτικών σκοπιμοτήτων κάθε εποχής. Η Ιφιγένεια δεν θυσιάζει
μόνο τη ζωή της, αλλά κυρίως, θυσιάζει, την αθωότητα της καθώς
καλείται σχεδόν ακαριαία, να συνειδητοποιήσει το ανελέητο του κόσμου
αυτού.
Η ιστορία…
Η "Ιφιγένεια εν Αυλίδι", είναι το προτελευταίο έργο του Ευριπίδη.
Πραγματεύεται τη θεϊκή βούληση της Άρτεμης να θυσιαστεί η Ιφιγένεια,
κόρη του βασιλιά των Μυκηνών, Αγαμέμνονα, προκειμένου να φυσήξουν
ούριοι άνεμοι και να κινήσει ο στόλος των Ελλήνων για την Τροία.
Ο πόλεμος γίνεται αυτή τη φορά γιατί ο Πάρις έκλεψε την Ελένη σύζυγο
του Μενέλαου, προσβάλλοντας έτσι την Ελλάδα. Ο στόλος των Ελλήνων
περιμένει στην Αυλίδα να φυσήξουν οι άνεμοι…
Η αρχική απόφαση του Αγαμέμνονα ν’ αποδεχτεί το χρησμό, μέσα σε μία
κατάσταση σύγχυσης και πανικού και η ψευδής ανακοίνωσή του για γάμο
της Ιφιγένειας με τον Αχιλλέα προκειμένου να οδηγηθεί η Ιφιγένεια στην
Αυλίδα, σύντομα ανακαλείται από τον ίδιο. Ωστόσο τελικά, ο Αγαμέμνων,
παρά τις ικεσίες της Κλυταιμνήστρας και της Ιφιγένειας, αποφασίζει τη
θυσία. Η Ιφιγένεια, καλείται σε μια στιγμή να συνειδητοποιήσει την
αμετάκλητη αλλαγή στη ζωή της. Αδύναμη και αηδιασμένη απέναντι στη βία
του στρατεύματος, ανυπεράσπιστη, κι αθώα, αποφασίζει, με ένα λόγο
ειρωνικό που φτάνει στα όρια του σαρκασμού, να θυσιαστεί οικειοθελώς.
Η θυσία αποφασίζεται! Η εκστρατεία θα ξεκινήσει… Η ιστορία
συνεχίζεται… Το ερώτημα παραμένει: Θυσία ή φόνος;
Η έννοια της θυσίας αποκτά πολλαπλές διαστάσεις. Συγγενεύει με τη δολοφονία…».
Μετάφραση: Κ. Χ. Μύρης Σκηνοθεσία - επεξεργασία κειμένου: Θέμης Μουμουλίδης
Σκηνικό: Γιώργος Πάτσας Κοστούμια: Παναγιώτα Κοκκορού Μουσική:
Κωνσταντίνος Βήτα
Έπαιξαν η ΚΑΡΥΟΦΥΛΛΙΑ ΚΑΡΑΜΠΕΤΗ [Kλυταιμνήστρα] οΣΤΕΛΙΟΣ ΜΑÏΝΑΣ [Αγαμέμνων]
η ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΠΠΑ [Ιφιγένεια] ο MHNAΣ ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΑΣ [πρεσβύτης] ο ΓΙΑΝΝΗΣ
ΣΤΑΝΚΟΓΛΟΥ [Αχιλλέας] η ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ [άγγελος] ο ΑΓΓΕΛΟΣ
ΜΠΟΥΡΑΣ [Μενέλαος] Χορός: ΛΟΥΚΙΑ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΑΡΟΥΣΚΑ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΓΙΑΝΝΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΑΡΕΤΗ
ΠΑΣΧΑΛΗ.Κορυφαία: η ΡΙΤΑ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ την Συμπαραγωγή την είχαν η 5η
Εποχή Τέχνης & ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας
B&G STUDIO
ελληνικής πραγματείας, είναι κείμενο βαθύτατα πολιτικό, ένα ειρωνικό
και ταυτόχρονα τραγικό σχόλιο πάνω στο θέμα της πολιτικής
σκοπιμότητας. Η Ιφιγένεια σύμβολο κάθε θυσίας, είναι το εξιλαστήριο
θύμα των πολιτικών σκοπιμοτήτων κάθε εποχής. Η Ιφιγένεια δεν θυσιάζει
μόνο τη ζωή της, αλλά κυρίως, θυσιάζει, την αθωότητα της καθώς
καλείται σχεδόν ακαριαία, να συνειδητοποιήσει το ανελέητο του κόσμου
αυτού.
Η ιστορία…
Η "Ιφιγένεια εν Αυλίδι", είναι το προτελευταίο έργο του Ευριπίδη.
Πραγματεύεται τη θεϊκή βούληση της Άρτεμης να θυσιαστεί η Ιφιγένεια,
κόρη του βασιλιά των Μυκηνών, Αγαμέμνονα, προκειμένου να φυσήξουν
ούριοι άνεμοι και να κινήσει ο στόλος των Ελλήνων για την Τροία.
Ο πόλεμος γίνεται αυτή τη φορά γιατί ο Πάρις έκλεψε την Ελένη σύζυγο
του Μενέλαου, προσβάλλοντας έτσι την Ελλάδα. Ο στόλος των Ελλήνων
περιμένει στην Αυλίδα να φυσήξουν οι άνεμοι…
Η αρχική απόφαση του Αγαμέμνονα ν’ αποδεχτεί το χρησμό, μέσα σε μία
κατάσταση σύγχυσης και πανικού και η ψευδής ανακοίνωσή του για γάμο
της Ιφιγένειας με τον Αχιλλέα προκειμένου να οδηγηθεί η Ιφιγένεια στην
Αυλίδα, σύντομα ανακαλείται από τον ίδιο. Ωστόσο τελικά, ο Αγαμέμνων,
παρά τις ικεσίες της Κλυταιμνήστρας και της Ιφιγένειας, αποφασίζει τη
θυσία. Η Ιφιγένεια, καλείται σε μια στιγμή να συνειδητοποιήσει την
αμετάκλητη αλλαγή στη ζωή της. Αδύναμη και αηδιασμένη απέναντι στη βία
του στρατεύματος, ανυπεράσπιστη, κι αθώα, αποφασίζει, με ένα λόγο
ειρωνικό που φτάνει στα όρια του σαρκασμού, να θυσιαστεί οικειοθελώς.
Η θυσία αποφασίζεται! Η εκστρατεία θα ξεκινήσει… Η ιστορία
συνεχίζεται… Το ερώτημα παραμένει: Θυσία ή φόνος;
Η έννοια της θυσίας αποκτά πολλαπλές διαστάσεις. Συγγενεύει με τη δολοφονία…».
Μετάφραση: Κ. Χ. Μύρης Σκηνοθεσία - επεξεργασία κειμένου: Θέμης Μουμουλίδης
Σκηνικό: Γιώργος Πάτσας Κοστούμια: Παναγιώτα Κοκκορού Μουσική:
Κωνσταντίνος Βήτα
Έπαιξαν η ΚΑΡΥΟΦΥΛΛΙΑ ΚΑΡΑΜΠΕΤΗ [Kλυταιμνήστρα] οΣΤΕΛΙΟΣ ΜΑÏΝΑΣ [Αγαμέμνων]
η ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΠΠΑ [Ιφιγένεια] ο MHNAΣ ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΑΣ [πρεσβύτης] ο ΓΙΑΝΝΗΣ
ΣΤΑΝΚΟΓΛΟΥ [Αχιλλέας] η ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ [άγγελος] ο ΑΓΓΕΛΟΣ
ΜΠΟΥΡΑΣ [Μενέλαος] Χορός: ΛΟΥΚΙΑ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΑΡΟΥΣΚΑ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΓΙΑΝΝΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΑΡΕΤΗ
ΠΑΣΧΑΛΗ.Κορυφαία: η ΡΙΤΑ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ την Συμπαραγωγή την είχαν η 5η
Εποχή Τέχνης & ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας
B&G STUDIO
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου