Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση από ένα μικρό χωριό
Οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού ΣχολείουΑνυφίου βραβεύτηκαν από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, στα πλαίσια του έργου «Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση»!
Η «Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση» έχει στόχο την ανάδειξη των «βέλτιστων πρακτικών» που μπορούν να υποστηρίξουν το εκπαιδευτικό έργο και επιχειρεί να ανοίξει το δρόμο σε ένα σχολείο ανοικτό στη συνεχή βελτίωση, την αλλαγή και την πολυμορφία και υποστηρικτικό στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.
Κάθε χρόνο, μέσα από την αξιολόγηση των έργων των εκπαιδευτικών από επιτροπή αποτελούμενη από σχολικούς συμβούλους και πανεπιστημιακούς, επιλέγονται τα 100 πλέον καινοτόμα έργα, τα οποία και αναρτώνται στον ιστότοπο «Αριστεία και καινοτομία» του Υπουργείου Παιδείας έτσι ώστε να αποτελέσουν στη συνέχεια μία δεξαμενή άντλησης ιδεών για όλους τους ενδιαφερόμενους.
Οι δράσεις που ανέπτυξαν οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Ανυφίου κατά τη σχολική χρονιά που πέρασε και είχαν στόχο την αποτελεσματικότερη συνεργασία της εκπαιδευτικής κοινότητας (διευθύντρια – σύλλογος εκπαιδευτικών – μαθητές – γονείς – φορείς εκτός σχολείου) και το άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινωνία αξιολογήθηκαν ως «εξαιρετικά καινοτόμες» και συμπεριλήφθηκαν στα 100 καλύτερα έργα εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα.
Χαρακτηριστικά είναι τα σχόλια ενός εκ των αξιολογητών του έργου, τα οποία φωτογραφίζουν με τον καλύτερο τρόπο τη φιλοσοφία που διέπει το σχολείο:
«Το συγκεκριμένο έργο έχει εξαιρετικά καινοτόμα χαρακτηριστικά. Συγκεκριμένα, η αντιμετώπιση των προβλημάτων που περιγράφονται μάλλον ως πρόκληση παρά ως προβλήματα αποτελούν από μόνα τους πρωτοποριακή πρακτική, που θυμίζει τη φράση «κάνοντας την ανάγκη….ιστορία».
Επίσης, το σχέδιο δράσης-τοπικής παρέμβασης που είχε στόχο τη βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής του σχολείου σε όλα σχεδόν τα επίπεδα έγινε με συνεργατικά πλαίσια δράσης εκπαιδευτικών και γονέων « έξω από τα καθιερωμένα και πεπατημένα», γεγονός που από μόνο του καταδεικνύει μεγάλη ψυχική δύναμη, ανθεκτικότητα και αισιοδοξία στις δύσκολες κοινωνικές συνθήκες που βιώνουμε. Επιπλέον, το σχέδιο δράσης που αφορούσε την αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου μέσα από ένα τόσο διευρυμένο δίκτυο συνεργασιών σε μια σχετικά μικρή, μη αστική κοινωνία προαπαιτεί υψηλό βαθμό ευελιξίας και ανοιχτότητας σκέψης στο πλαίσιο της σύνδεσης του σχολείου με την κοινωνία. Παράλληλα, η επιτυχής διαχείριση και η μεταστροφή ενός αρνητικού κλίματος σε μια σχολική μονάδα και σε μια μικρή κοινωνία γενικότερα δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Γι’ αυτό άλλωστε είναι φαινόμενο που το συναντάμε σπάνια και προϋποθέτει δείγματα εμπιστοσύνης, αγάπης και κοινωνικής αλληλεγγύης αφενός αλλά και αποφασιστικότητας και αγωνιστικότητας αφετέρου. Θα λέγαμε ότι είναι ιδιαίτερα καινοτόμο στις μέρες μας να πιστέψεις σε κάτι, να οραματιστείς κάτι και με πενιχρά μέσα να το καταφέρεις, είτε γιατί κάτι εξαιρετικά σημαντικό σκέφτηκες, είτε γιατί κάποιοι σε πίστεψαν, σε εμπιστεύθηκαν και σε ακολούθησαν…..Και αυτοί μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, παράγοντες της τοπικής κοινωνίας, κ.ά.».
Τους δασκάλους συνεχάρησαν τα μέλη του Συλλόγου Γονέων του Δημοτικού Ανυφίου, σημειώνοντας: «Αυτή η Βράβευση για Εμάς τους Γονείς και τα παιδιά μας, μας δίνει Δύναμη και Ελπίδα, συντελεί στην προσπάθεια Ολων για μία ποιοτική Εκπαίδευση και Διαπαιδαγώγηση στο Δημόσιο Δημοτικό Σχολείο. Με την συμπαράσταση και υπόσχεση του Διευθυντή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας Κο Γαβρήλο στην Πρόεδρο μας Κα Χριστοπούλου, ανυπομονούμε να ανοίξουν οι πόρτες του Σχολείου μας στο πλέον αναβαθμισμένο 6Θέσιο Αγγελοπούλειο Δημοτικό Σχολείο Ανυφίου, ένα σχολείο χτισμένο με μεράκι απο έναν μέγα ευεργέτη, του οποίου το όραμα γίνεται πραγματικότητα. Ετσι το πλέον Βραβευμένο μας Σχολείο θα έχει το αυτονόητο, η κάθε Τάξη να έχει τον/την δασκαλό/α του, Μεράκι και Αγάπη για την Μόρφωση σε ένα Περιβάλλον αντάξιο του Πολιτισμού και της Παιδείας που επιθυμούμε να λάβουν τα παιδιά μας».
http://anthoslibrary.blogspot.gr/
Η «Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση» έχει στόχο την ανάδειξη των «βέλτιστων πρακτικών» που μπορούν να υποστηρίξουν το εκπαιδευτικό έργο και επιχειρεί να ανοίξει το δρόμο σε ένα σχολείο ανοικτό στη συνεχή βελτίωση, την αλλαγή και την πολυμορφία και υποστηρικτικό στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.
Κάθε χρόνο, μέσα από την αξιολόγηση των έργων των εκπαιδευτικών από επιτροπή αποτελούμενη από σχολικούς συμβούλους και πανεπιστημιακούς, επιλέγονται τα 100 πλέον καινοτόμα έργα, τα οποία και αναρτώνται στον ιστότοπο «Αριστεία και καινοτομία» του Υπουργείου Παιδείας έτσι ώστε να αποτελέσουν στη συνέχεια μία δεξαμενή άντλησης ιδεών για όλους τους ενδιαφερόμενους.
Οι δράσεις που ανέπτυξαν οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Ανυφίου κατά τη σχολική χρονιά που πέρασε και είχαν στόχο την αποτελεσματικότερη συνεργασία της εκπαιδευτικής κοινότητας (διευθύντρια – σύλλογος εκπαιδευτικών – μαθητές – γονείς – φορείς εκτός σχολείου) και το άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινωνία αξιολογήθηκαν ως «εξαιρετικά καινοτόμες» και συμπεριλήφθηκαν στα 100 καλύτερα έργα εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα.
Χαρακτηριστικά είναι τα σχόλια ενός εκ των αξιολογητών του έργου, τα οποία φωτογραφίζουν με τον καλύτερο τρόπο τη φιλοσοφία που διέπει το σχολείο:
«Το συγκεκριμένο έργο έχει εξαιρετικά καινοτόμα χαρακτηριστικά. Συγκεκριμένα, η αντιμετώπιση των προβλημάτων που περιγράφονται μάλλον ως πρόκληση παρά ως προβλήματα αποτελούν από μόνα τους πρωτοποριακή πρακτική, που θυμίζει τη φράση «κάνοντας την ανάγκη….ιστορία».
Επίσης, το σχέδιο δράσης-τοπικής παρέμβασης που είχε στόχο τη βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής του σχολείου σε όλα σχεδόν τα επίπεδα έγινε με συνεργατικά πλαίσια δράσης εκπαιδευτικών και γονέων « έξω από τα καθιερωμένα και πεπατημένα», γεγονός που από μόνο του καταδεικνύει μεγάλη ψυχική δύναμη, ανθεκτικότητα και αισιοδοξία στις δύσκολες κοινωνικές συνθήκες που βιώνουμε. Επιπλέον, το σχέδιο δράσης που αφορούσε την αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου μέσα από ένα τόσο διευρυμένο δίκτυο συνεργασιών σε μια σχετικά μικρή, μη αστική κοινωνία προαπαιτεί υψηλό βαθμό ευελιξίας και ανοιχτότητας σκέψης στο πλαίσιο της σύνδεσης του σχολείου με την κοινωνία. Παράλληλα, η επιτυχής διαχείριση και η μεταστροφή ενός αρνητικού κλίματος σε μια σχολική μονάδα και σε μια μικρή κοινωνία γενικότερα δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Γι’ αυτό άλλωστε είναι φαινόμενο που το συναντάμε σπάνια και προϋποθέτει δείγματα εμπιστοσύνης, αγάπης και κοινωνικής αλληλεγγύης αφενός αλλά και αποφασιστικότητας και αγωνιστικότητας αφετέρου. Θα λέγαμε ότι είναι ιδιαίτερα καινοτόμο στις μέρες μας να πιστέψεις σε κάτι, να οραματιστείς κάτι και με πενιχρά μέσα να το καταφέρεις, είτε γιατί κάτι εξαιρετικά σημαντικό σκέφτηκες, είτε γιατί κάποιοι σε πίστεψαν, σε εμπιστεύθηκαν και σε ακολούθησαν…..Και αυτοί μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, παράγοντες της τοπικής κοινωνίας, κ.ά.».
Τους δασκάλους συνεχάρησαν τα μέλη του Συλλόγου Γονέων του Δημοτικού Ανυφίου, σημειώνοντας: «Αυτή η Βράβευση για Εμάς τους Γονείς και τα παιδιά μας, μας δίνει Δύναμη και Ελπίδα, συντελεί στην προσπάθεια Ολων για μία ποιοτική Εκπαίδευση και Διαπαιδαγώγηση στο Δημόσιο Δημοτικό Σχολείο. Με την συμπαράσταση και υπόσχεση του Διευθυντή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας Κο Γαβρήλο στην Πρόεδρο μας Κα Χριστοπούλου, ανυπομονούμε να ανοίξουν οι πόρτες του Σχολείου μας στο πλέον αναβαθμισμένο 6Θέσιο Αγγελοπούλειο Δημοτικό Σχολείο Ανυφίου, ένα σχολείο χτισμένο με μεράκι απο έναν μέγα ευεργέτη, του οποίου το όραμα γίνεται πραγματικότητα. Ετσι το πλέον Βραβευμένο μας Σχολείο θα έχει το αυτονόητο, η κάθε Τάξη να έχει τον/την δασκαλό/α του, Μεράκι και Αγάπη για την Μόρφωση σε ένα Περιβάλλον αντάξιο του Πολιτισμού και της Παιδείας που επιθυμούμε να λάβουν τα παιδιά μας».
http://anthoslibrary.blogspot.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου