Το δημιφιλές κινεζικό παιχνίδι, γνωστό ως «γιάνκεν» στην Ιαπωνία, εξαρτάται κυρίως από την τύχη, ωστόσο οι καλοί παίκτες μπορούν ως ένα βαθμό να προβλέπουν τις μη τυχαίες επιλογές του συμπαίκτη τους, ο οποίος για παράδειγμα είναι απίθανο να επιλέξει «χαρτί» πολλές συνεχόμενες φορές.
Ο Γιάνκεν, όμως, δεν είναι τόσο έξυπνος. Το ρομπότ του Πανεπιστημίου του Τόκιο δεν καταβάλλει καμία προσπάθεια να μαντέψει την επιλογή του συμπαίκτη του, ή να εφαρμόσει προηγμένες στατιστικές μεθόδους.
Το μόνο που χρειάζεται είναι μια κάμερα υψηλής ταχύτητας και γρήγορα ανακλαστικά. Το ρομπότ παρακολουθεί το χέρι του συμπαίκτη του χίλιες φορές το δευτερόλεπτο, και μπορεί έτσι να αντιληφθεί ποια κίνηση ετοιμάζεται να κάνει.
Μόλις η παλάμη του αντιπάλου αρχίσει να ανοίγει για να δείξει «χαρτί», το ρομπότ προλαβαίνει να επιλέξει «ψαλίδι» και να αναδειχθεί νικητής.
Ναι, η αλήθεια είναι ότι το ρομπότ κλέβει, αφού εκμεταλλεύεται τα αργά ανακλαστικά των αντιπάλων του. Με τέτοια ταχύτητα, όμως, κανείς δεν θα καταλάβει τη ζαβολιά.
Θα ήταν πάντως ενδιαφέρον να δούμε τι θα συνέβαινε αν ο Γιάνκεν έπαιζε εναντίον ενός δεύτερου, πανομοιότυπου ρομπότ.
www.himaira.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου