Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014

ΑΠΟΣΤΑΓΜΑΤΑ ΣΟΦΙΑΣ

 


Η εκκλησία του Θεού είναι πνευματική πανήγυρις και ιατρείο των ψυχών. Και πρέπει, σαν να έχουμε επισκεφθή πανήγυρι, να επιστρέφουμε στην οικία μας, αφού συγκεντρώσαμε πολλά εμπορεύματα και σαν να πήγαμε σε ιατρείο να εξερχώμεθα παίρνοντας τα κατάλληλα φάρμακα για τις ασθένειές μας .Δεν συγκεντρωνόμαστε καθημερινώς γι'αυτό , ώστε αφού κάνουμε μεταξύ μας μια απλή συνάντηση, έτσι όλοι μας να διαλυθούμε. Αλλά αφού ο καθένας μάθη κάτι χρήσιμο και λάβη κάποια θεραπεία για το αμάρτημα  που τον ενοχλεί , έτσι να αναχωρήση  από εδώ.
  Τα παιδιά τα στέλνουμε στο σχολείο και απαιτούμε  από αυτά καθημερινώς κάποια  πρόοδο στα μαθήματα και δεν ανεχόμαστε να πηγαίνουν  εκεί άσκοπα, αν δεν δούμε να καρπούνται κάτι περισσότερο. Εμείς όμως που φθάσαμε σε προχωρημένη ηλικία και ερχόμαστε στο πνευματικό αυτό σχολείο, δεν είναι παράλογο  να μην επιδεικνύουμε την ίδια με εκείνα προσοχή και μάλιστα, όταν το κέρδος αφορά στην σωτηρία της ψυχής μας;
  Ο καθένας, λοιπόν, από μας παρακαλώ να εξετάζει  καθημερινώς τον εαυτό του, τι κέρδισε από την σημερινή ομιλία, τι από την επόμενη , ώστε να μην φανούμε κι εμείς ότι ερχόμαστε εδώ τυχαία και χωρίς σκοπό.
  Εγώ προσφέρω ότι μπορώ και δεν παραλείπω τίποτε από όσα μου επιτρέπουν  οι δυνατότητές μου. Αυτό με απαλλάσει από κάθε αμαρτία.
  Τώρα, όμως, δεν εξετάζω αυτό, εάν δηλαδή  είμαι έξω από κάθε κατηγορία, αλλά επιθυμώ την δική σας πρόοδο. Και νομίζω ότι μειώνεται η χαρά μου, έστω κι αν εγώ εκατομμύρια φορές  είμαι ανεύθυνος, εάν δεν επιδεικνύετε κι εσείς φροντίδα ισάξια με τους κόπους μου.
  Δεν θεωρώ, βέβαια, μικρό δείγμα της κατά Θεόν προκοπής σας και το ότι  έρχεσθε  καθημερινώς εδώ με τόση προθυμία και δεν χορταίνετε την πνευματική διδασκαλία. Όπως ακριβώς η όρεξη  για σωματική τροφή θα μπορούσε να είναι δείγμα μεγάλης υγείας ,έτσι και η επιθυμία για πνευματική διδασκαλία θα μπορούσε να είναι η πιο καθαρή απόδειξη  για την υγεία της ψυχής.

 Αγ Ιωάννου Χρυσοστόμου, ομιλία λβ ΕΠΕ τ.3

ΑΠΟ ΤΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
"ΛΥΔΙΑ"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Αρχειοθήκη ιστολογίου