Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2014

Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΛΕΠΡΑ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ

 

Υπάρχει όμως και μία άλλου είδους λέπρα φοβερότερη από τη σωματική. Είναι η λέπρα της αμαρτίας και από αυτή την άποψη είμαστε όλοι σε χειρότερη ίσως θέση από τους δέκα λεπρούς του Ευαγγελίου, διότι πολλοί ούτε καν την υποπτευόμαστε. Επιπλέον δεν υπάρχουν περισσότερες φορές τα "κουδούνια" που την κάνουν  εξωτερικώς αντιληπτή, ώστε να ταπεινώνεται ο αμαρτωλός όπως  ο λεπρός.
  Όταν ο αμαρτωλός αποφασίσει να πάει στον Πνευματικό εν μετανοία, έχοντας επίγνωση της κατάστασής του και αρχίσει  να κραυγάζει τη γνωστή προσευχή "'Κύριε Ιησού Χριστέ,ελέησόν με", την οποία μας παρέδωσε ο ίδιος  ο Κύριος παροτρύνοντάς μας να ζητάμε πράγματα στο Όνομά του και την οποία μας παραδίσουν και οι Πατέρες μας, τότε "το τοπίο αλλάζει". Η συγκεκριμένη προσευχή στην αρχή οδηγεί σε μία ηρεμία του νού. Αργότερα κατεβαίνει βαθύτερα στην καρδιά φανερώνοντας σε όλη του την έκταση του βούρκο, το χάος και την αγριότητα των παθών. Αφού με αυτό τον τρόπο, πονώντας για την κατάστασή του για πολύ καιρό ο άνθρωπος ταπεινωθεί, η ίδια αυτή προσευχή κατακαίει τον νοητό δράκοντα που διαφεντεύει στους λειμώνες της καρδίας και επιπλέον θεραπεύει και τις πληγές που αυτός άνοιξε. Από την πολυαρχία των παθών οδηγούμαστε στην ολιγαρχία των παθών (λιγοστεύουν και εξασθενούν τα πάθη) και από εκεί στην μοναρχία του νού, οποίος συνεχώς προσευχόμενος, ως επίσκοπος,εποπτεύει  χάριτι Θεού τις απείρως αχανείς καρδιακές εκτάσεις και ο αμαρτωλός γεύεται πλέον αυτό που οι Πατέρες  μας ονομάζουν "καρδιακή ησυχία".
  Γι'αυτό  χρειάζεται όλοι μας, με ότι και αν ασχολούμαστε να επαναλαμβάνουμε είτε προφορικά, είτε ψιθυριστά, είτε νοερά, το παντοδύναμο Όνομα του Χριστού. Χρειάζεται να επαναφέρουμε στην ζωή μας την Παράδοσή μας, δηλαδή να συναντιόμαστε  όλοι "επί τω αυτώ", με τη σύντομη αυτή προσευχή.  Ο άγιος Γρηγόριος ο  Παλαμάς προτείνει  να αρχίζει η εξάσκηση σε αυτήν  από τη σχολική ακόμη ηλικία του παιδιού. Αποτελεί περίληψη του Ευαγγελίου, είναι σύντομη και εύληπτη, περικλείει μέσα από της τριαδολογία,ανθρωπολογί,χριστολογία, περιέχει δόγμα και ικεσία και ενοποιεί συν τω χρόνω τον όλο άνθρωπο. Έτσι καθαριζόμαστε από τη λέπρα της αμαρτίας και γινόμαστε κατοικητήρια του αγίου Θεού, "καίρια αγγεία" του εκκλησιαστικού σώματος εύκαιρα προς οποιαδήποτε χρήση μας ανατίθεται από το Θεό.


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ 
"ΦΩΝΗ ΚΥΡΙΟΥ"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Αρχειοθήκη ιστολογίου