Τετάρτη 25 Απριλίου 2012

O NΑΟΣ ΜΑΣ: ΤΟΠΟΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ



Οταν οί Εβραίοι έφυγαν άπό τήν Αίγυπτο και βάδιζαν προς τή γή της επαγγελίας, ό Μωυσής καθ*
ΰπόδειξιν τοΰ ΘεοΟ στο ορος Σινά κατασκεύασε τή Σκηνή του Μαρτυρίου (Εξ. κε' 40). Μιά σκηνή πού ήταν φορητός ναός. Σ' αυτόν τον ίερό χώρο θα λάτρευαν τον Θεό όλοι αυτοί πού έφυγαν άπό τήν Αίγυπτο.

Τήν σκηνή αυτή τήν σκέπαζε μιά νεφέλη, γιά νά φανερώνεται ή παρουσία τοΰ Θεού. Κάθε φορά πού μετεκινεΐτο ο λαός για νά σταθμεύσει σέ άλλη περιοχή, αυτή ή νεφέλη καθόριζε τόν τόπο όπου θά στηνόταν ή σκηνή. Γύρω δε άπό αυτή και σέ ορισμένη απόσταση θά  στρατοπέδευε ό λαός.

Στή σκηνή φυλάσσονταν οί πλάκες τοΰ Δεκάλογου, πού ονομάζονταν «μαρτύριον» και μαρτυρούσαν, διακήρυσσαν τό θείο θέλημα. Επίσης υπήρχαν ή ράβδος τοΰ Ααρών πού βλάστησε, και μιά στάμνα μέ μάννα, πού μαρτυρούσαν και αυτά τήν άπειρη δύναμη και αγαθότητα τοΰ Θεοΰ πρός τόν λαό
του. Σκηνή πού μαρτυρούσε και διακήρυσσε τή διαθήκη μεταξύ Αυτού και τοΰ λαοΰ.
Γι' αυτό αυτός ό φορητός ναός ονομάζεται Σκηνή τοΰ Μαρτυρίου. «Μαρτυρίου σκηνή ούκ άλλου τινός χάριν ή τών θαυμάτων και των πραγμάτων καλεί», σημειώνει ό άγιος Ιωάννης ό Χρυσόστομος ονομάζεται Σκηνή τοΰ Μαρτυρίου εξαιτίας τών θαυμάτων πού έκανε και τών πραγμάτων πού περιείχε.

Ό φορητός αυτός ναός θά ήταν τόπος λατρείας τοΰ ΘεοΟ, αλλά και τόπος της μαρτυρίας της παρουσίας τοΰ Θεού. Τό είχε παραγγείλει ό Θεός μέ τόν Μωυσή: «Η πρωϊνή και βραδινή θυσία θά γίνεται συνεχώς σέ όλες τις γενεές σας στήν πύλη της Σκηνής του Μαρτυρίου, ενώπιον τοΰ Κυρίου, έκεί  στον άγιο τόπο από όπου θα εμφανίζομαι σέ σένα, γιά νά σοΰ μιλώ. Και θά δίνω εκεί τις διαταγές μου στούς ίσραηλίτες καί θά ακτινοβολεί έκεϊ ή αγιότητα μου με τήν παρουσία και τή λάμψη της  δόξας μου» (Εξ. κθ' 42-43). 

Τώρα, στήν εποχή τής Κοινής Διαθήκης, εμείς έχουμε τούς ιερούς Ναούς μας. Ο κάθε μεγαλοπρεπής ιερός Ναός άλλά και τό πλέον ταπεινό και απέριττο εκκλησάκι μέ τήν άγια Τράπεζα, είναι τόπος λατρείας τής Παναγ'ας Τριάδος, τοΰ Πατρός και τοΰ Υΐοΰ και τοΰ Αγίου Πνεύματος. Είναι τόπος όπου φανερώνεται και εξαγγέλλεται ή αποκαλυφθείσα θεια αλήθεια τοΰ Κυρίου και
Θεοΰ και Σωτήρος μαςΙησού Χρίστου. Είναι μία πνευματική όαση μέσα στήν κατάξερη έρημο τοΰ κόσμου μας.

Τώρα μέσα στο Ναό καί πάνω στήν αγία Τράπεζα δεν φυλάσσονται απλώς αντικείμενα προς ύπόμνησιν, όπως γινόταν στή Σκηνή τοΰ Μαρτυρίου, αλλά φυλάσσεται τό άγιο καί ιερό Ευαγγέ-
λιο καί τό άγιο Αρτοφόριο, πού περιέχει τόν «άρτον τόν εκ τοΰ ούρανοΰ καταβάντα». Καί αυτός ό άρτος μεταδίδει ζωή πραγματική. Ό υλικός άρτος ενισχύει καί παρατείνει τή σωματική
ζωή. Ό Κύριος μας Ιησούς Χριστός ώς άρτος αληθινός μέ τή θεία του διδασκαλία καί μέ τό Αχραντο Σώμα του καί το Τίμιο Αίμα του στο Μυστήριο τής θείας ευχαριστίας τρέφει και ςωοποιει τις
ψυχές μας. «Εγώ είμι ό άρτος ό ζών», είπε (Ιω. ς' 48-51). Στή θεία μας Λατρεία κατά τή θεία Λειτουργία προσφέρεται ή αναίμακτη σταυρική θυσία τοΰ Κυρίου καί Θεοΰ καί Σωτήρος μας Ιη-
σού Χριστού. Συγχρόνως εξαγγέλλεται ό λόγος τοΰ Θεοΰ μέ τήν ανάγνωση τής Αποστολικής καί Ευαγγελικής περικοπής καί μέ τό θείο κήρυγμα.

Γι'αυτό άπό τις πρώτες ήμερες τής ιδρύσεως τής "Εκκλησίας οί χριστιανοί «ήσαν προσκαρτεροΰντες τή διδαχή τών αποστόλων καί τή κοινωνία καί τή κλάσει τοΰ άρτου καί ταίς προσευχαϊς»
(Πράξ. β' 42).

Νά ευχαριστήσουμε άττό τά βάθη της καρδιάς μας τόν Σωτήρα καί Λυτρωτή μας Κύριο Ιησού Χριστό, διότι κατά τή μεγάλη ημέρα τής Πεντηκοστής ίδρυσε τήν Εκκλησία του, τήν ταμιοϋχο τής
θείας Χάριτος, καί μάς χάρισε καί τό Μυστήριο τής θείας Ευχαριστίας, πού τελείται στους ιερούς Ναούς μας κατά τή θεία Λατρεία.

Νά δείχνουμε δέ τήν ευγνωμοσύνη μας εμπράκτως, έκκλησιαζόμενοι ανελλιπώς καί μετέχοντες ολόψυχα στήν αληθινή - «έν πνεύματι καί αλήθεια» (Ιω. δ' 23) - λατρεία πού τελείται στους
ιερούς μας ναούς, άσυγκρίτως ανώτερους άπό τή Σκηνή τοΰ Μαρτυρίου τών
Εβραίων. 

ΑΠΟ ΤΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΟΡΓΑΝΟ ΟΜΩΝΥΜΟΥ
ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΟΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ

Ο ΣΩΤΗΡ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Αρχειοθήκη ιστολογίου