Μόνο ο Χριστός είναι "ο αίτιος σωτηρίας αιωνίου"(Εβρ.5:9). Μόνο Αυτός σώζει. Οι άνθρωποι δεν σώζουν, αλλά σώζονται από τον Θεό "σωτήρα της " (Λκ. 1:47). Παρόλο αυτό λέμε" Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς". Γιατί;
Γινωσκέτω, ότι ο επιστρέψας αμαρτωλόν εκ πλάνης οδού αυτού σώσει ψυχήν εκ θανάτου " (Ιακ. 5:20). Όποιος δηλ βγάζει κάποιον από την πλάνη τον σώζει από τον αιώνιο θάνατο! Γίνεται σωτήρας της ψυχής του ! Αν αυτό ισχύει για τον οποιονδήποτε θνητό, πόσο μάλλον για την Παναγία, που έχει τόση μγάλη παρρησία και ευσπλαχνία! Και πάνω απ΄όλα "έτεκεν τον Σωτήρα των ψυχών ημών!".
Και οι άγιοι ικετεύουν τον Θεό υπέρ ημών, και η Παρθένος ικετεύει. Πλην όμως άλλη παρρησία έχει η Παρθένος , άλλη οι άγιοι. Άρα άλλη ισχύ έχει η δέηση , πρεσβεία των αγίων, και άλλη η της Παρθένου.
Η Εκκλησία για να ξεχωρίσει και να τονίσει επ'εαυτού τη διαφορά , καθιέρωσε να λέμε: Στους μεν αγίους "άγιε του Θεού πρέσβευε υπέρ ημών " στη δε θεοτόκο: ¨" Υπεραγία Θεοτόκε , σώσον ημάς".
ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΧΑΙΡΕ ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ
ΤΟΥ ΑΡΧΙΜ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου